Track os rundt om Danmark her

Hvert 10 minut bliver vores position opdatere og du kan se hvor vi har været de sidst 7 dage.

Vi håber at se en helt masse rundt om i Danmark, kom og sig hej, svøm med os eller ta’ kajakken med.

Lad os få et eventyr sammen!!

map of Denmark

Ruten på vores svømmetur rundt om Danmark.

Reklamer

Ingen har gjort det før, ingen har forsøgt at svømme rundt om Danmark. Men det er ikke desto mindre det, jeg (Lars) har tænkt mig at gøre til sommer.

Se her hvordan min mor reagerede 😁😁😁

• Kan jeg svømme? Nej, ikke rigtigt, ca. 50 meter crawl
  • Har jeg svømmet i åbenvand før? Ja, 200 meter.
  • Er jeg elite sportsudøver? Nej
  • Er jeg elite soldat? Nej
  • Skal jeg have min mor med? Ja, i kajak. 😃

Følg vores tur, og se vores præcise position

DONERE TIL JULEMÆRKE FONDEN og DEPRESSIONS FORENINGEN

Eller

Som I nok kan læse så er forudsætningerne ikke så store, men viljen og troen på at det kan lykkes fejler ikke noget. Som vi sagde på vores 7300 km lange kajak tur fra København til Istanbul;

Hvis man kan padle 10 km, slå sit telt op overnatte og kan gøre det hele igen dag efter. Så skal man nok nå målet, bare man har tid nok.

Two kayaks, Evia island

Billed fra vores halvandet år, i to sejlende kajakker, børnene var 5 og 7 år ved starten i København.

Planen er at starte den 5 juni kl. 9 og svømme ca. 1200-1300 km. fra Vidå slusen ved grænsen tæt på Tønder, op og rundt om Skagen, fra Mols til Sjællands Odde (hvis det er muligt), men nok ned til Samsø og den vej over til Sjælland, så til København, videre syd om Falster, over til Syd Fyn og end op ved den første grænse sten i Flensborg Fjord. Hele turen komme til at vare ca. 3-4 måneder, hvor jeg dagligt vil prøve at svømme mellem 10 til 20 km. Min mor vil være ved siden af i kajak og bliver også den ældste person som runder Danmark i kajak.

map of Denmark

Vi vil overnatte i telt, evt. campingvogn hvis min far er med, men håber også at møde en masse sød folk undervejs, som måske vil tage os ind for en enkelt nat.

Depressions foreningenJulemærke fonden
Vi støtter Julemærkefonden og DepressionsForeningen. Selv er jeg blevet drillet i skolen og måtte flytte skole for at kommer videre. Husker stadig hvordan jeg stod og græd uden foran skolen og tænkte på at gemme mig, og så køre hjem igen når skolen var slut. Min mor har kæmpet med depression i mange år og har været indlagt flere gang. Ud over dette har begge mine lillebrødre kæmpet med depression. Derfor giver det rigtig god mening for os at støtte op om disse to fantastisk organisationer, som gør en stor forskel for mange mennesker. Og desværre bliver deres arbejde, nok ikke mindre relevante i fremtiden.

Grunden til at vi tager afsted er, for at få et rigtigt eventyr i Danmark. Man kan hurtigt cykel eller løbe Danmark rundt men at svømme Danmark rundt, det er vildt. 😳 Så syntes vi begge, min mor og jeg, at det var på tiden at vi kom på et rigtigt eventyr sammen. Suzi og børnene ville gerne have en sommer i vores hus, så det passede helt perfekt. Jeg håber dog de kommer ud og hilser på os undervejs. 😉

DCIM100GOPRO

Hobie kajakken som min mor skal bruge på turen, billede er fra vores tur Møn Rundt

Det er et kæmpe projekt og ud over vi samler penge ind til Julemærkefonden og DepressionsForeningen, så håber vi også at finde nogle sponsorer, som vil hjælp med udstyr og evt. omkostningerne forbundet med turen. Skrive eller ring hvis I vil i kontakt med os.

Der bliver trænet som en gal i øjeblikket, har lige været i Sverige hvor jeg mødte den fantastiske Kerstin Nordén (IronWoman), som træner til at kommer med til verdensmesterskaberne i Ironman på Hawaii. Jeg er super glad for at Kerstin vil hjælpe mig med dette kæmpe projekt, og det har allerede gjord en stor forskel i min svømmestil. (jeg havde ikke nogen stil, det har jeg nu 😉) Hvis I som mig, gerne vil lære at svømme nemmere uden anstrengelser, så ser mere på Kerstins webside www.simstart.nu

Watery_slogan_mid

Danmarks største online butik inden for svømmegrej, ejet af den energisk og fremsynet ung gut Daniel. Vi er stolte over at arbejde sammen med Watery!!

hobie-kayaking-script-turq-sm_.19131046_std

De bedste Sit-on-top kajakker i verden, med et helt unikt Mirage stampe system til fremdrift. Hobie er perfekt til alle!

RawBite_Logo

Den mest fantastisk økologisk frugt og nøddebar! Det er Rawbite som skal få mig og min mor i mål.

Logo Simstart

Kerstin er en fantastisk kvinde, og en rigtig Ironwomen. Skal du lære at svømme, så skal du til Sverige. 😃

kajakkæden

Endnu engang er Gustav, Martin og Lars med på holdet, de var en kæmpe hjælp på vores halvandet års kajak tur, nu skal de med igen her til sommer, FEDT!!

TYR

TYR Danmark er et international firma, som laver noget af det allerbedste svømmeudstyr der findes.

KokatatBox

Kokatat en af verdens største og bedst kajak udstyrs firmaer.

sundterapi-med-tagline (1) (3)

Lars har tidligere hjulpet mig og jeg er super glad for at han, med hans store ekspertise, kan sørge for at min krop fungere optimal.

Nyborggaard-.w861.h469.fill

Nyborggaard har nogle af de bedst Danske økologiske produkter. Skal man svømme Danmark rundt, skal kroppen have det bedste.

LOGO_MUGIRO rød.jpg

Mugiro, udvikler beskyttelse med glidninger. Jeg skal bruge deres halsbeskytter mod glidningerne fra svømmedragten.

Microsoft Word - Dokument 1

DanGuitar.dk har alt i musikinstrumenter, lyd og lys, har en super service og er lyn hurtige.

More on Facebook…

Der er mange flere opdateringer på Facebook, se mere her!!! / There are many more updates on Facebook, have a look!!!

Det bliver vildt at krydse de 36 km over Storebælt, jeg er faktisk rimelig nervøs men også super tændt og ved at jeg nok aldrig kommer i bedre form til at lave dette kryds som nu.

Psykisk er jeg også klar, det var jeg ikke for en uge siden… Efter Skagen var min næste store punkt krydset over Storebælt og jeg har ligesiden tænke over, hvordan kan det overhoved lade sig gøre? Nu har jeg overbevist mig selv om, at hvis andre kan, så kan jeg vel også, håber jeg. 😉 Og det at færdigøre det sidste distance i Jylland gjorde, at nu kan det ikke udskydes længere, nu må det bære eller briste.

Jeg ved at vores kroppe kan meget mere end vi tror, at når jeg har sat mig et mål bliver jeg altid træt sidste på turen, om den er 5 km eller 15 km lang. Mange af jer kender nok til det når man er på ferie, efter 5-6 dage på en uges ferie, ser man frem til at kommer hjem igen. Er man afsted i 3 uger, så er det de sidst 3-4 dage, hvor man gerne vil hjem. Og når man har været afsted i halvandet år 🙂 , så ser man frem til at komme hjem de sidst 3-4 uger.

Hele dette psykologiske spil, har kørt op og ned siden Skagen, den ene dag tror jeg på det, den næste dag syntes jeg, at jeg er mega svag. Der er mange ting som påvirker dette, humør, vilje, dagsform, ømhed, oplevelser osv. Det der påvirker mig i en positiv retning er først og fremmest alle de dejlige kommentar her på de socialemedier, gør en større forskel end I lige tror. Dernæst er opbakningen fra folk jeg ser op til ubeskrivelig vigtig, folk som jeg ved har været igennem det samme eller noget ligende. Og til sidste familie og venner, som kender mig og får det bedste frem i en.

Det er en kombination af alle disse ting tror jeg, som gør folk i stand til at presse sin grænse til det ydereste. 💪

#Swimdenmar #udfordring #skubbegrænser #openwater #swimming #svømning #eventyr

Det er rart ikke at være på vej ud af startboksen, nu er vi på vej i mål! 💪 660 km er tilbage lagt.

Vi er ikke taget afsted for at bevise noget, men det er alligevel kæmpe stort at nå over halvvejs. Flere tvivlede på om vi overhoved holdte en uge! 😊 Nu har vi kajakket, gået og svømmet distancen, som vi skal for at nå i mål og det er en rigtig god følelse. Nu er projektet lige pludseligt meget realistisk, der venter dog rigtig mange og store udfordring forude!

Her er lidt billeder fra de sidst par uger:

Vi nåede til Grenen og her fra fortsatte jeg forbi Skagens havn, hvor Søværnet endnu igang hjalp mig sikker forbi indsejlingen.

Maria 2

At kommer over på Østkysten har også betydet, at ikke altid har skulle svømme alene og det har været rigtig rart med selvskab på vandet.

Frederikshavn var en kæmpe oplevelse!

Vi blev utrolig godt taget imod, både af den lokal OW klub, erhvervslivet og Borgmester Birgit Hansen. Alt sammen hjulpet godt på vej af Anders og Per, som havde lavet et kæmpe forarbejde og velkomst pakke til os. Som bestod af hotel ophold, restaurant besøg og massage, helt helt fantastisk!

Her sidder vi på Jacobs Fiskerestaurant og hygger os.

Det har været dejligt for mig at få mor tilbage i kajakken, men for mor har det været både godt og skidt. På de lange dage har hun haft det lidt hårdt!

IMG_8989 copy

Vi har krydset flere store indsejlinger, her er det Limfjorden, hvor dette store krydstogt skib kom forbi. Mens der var lidt mindre trafik ved Mariager Fjord og Randers Fjord.

IMG_8970 copy

Der har været mange gode og stille dag på østkysten..

IMG_9098 copy

så stille at man kan nyde pauserne fuldt ud!!

DCIM100GOPROGOPR1960.

Men der har også været gang i den! 💪

Største udfordring på østkysten er brandmændene, der har været så mange at jeg nogle dage har svømmet mere ud og ind end lige. Jeg er også blevet brændt i ansigtet så mange gange, at jeg til sidst måtte opgive at svømme videre, jeg kunne simpelthen ikke holde det ud.

En af de rigtige gode oplevelser, var mødet med børnene på Hobro Julemærkehjem. Vi støtter Julemærke Fonden og det er super rart at se hvor godt børnene har det og hvilken forskel julemærkehjemmene gør. Støt Julemærke Fonden her

Vi var også tidligt oppe en morgen for at komme forbi skyde området, der var så tåget at mor måtte navigere efter gps hele vejen og 20 min efter vi passerede området begyndte de at skyde. Men vi havde kontakt til dem og kunne stoppe skydningen hvis det var nødvendigt 😃

Endnu en gang er vi blevet taget godt imod af camping pladsen, her på Djursland har vi nydt at være på Fjellerup Strands Camping og Gjerrild Nordstrand Camping!

Husk at man kan støtte turen ved at donere penge til Depressionsforeningen eller Julemærke Fonden. Og hvis man syntes vi fortjener en kop kaffe, så er der også mulighed for at støtte os.

Daglige opdatering findes på Facebook eller Instagram og man kan følge vores tur LIVE hvert 10 min, når vi er på vandet.

Microsoft Word - Dokument 1

Så nåede vi toppen af Danmark, det er så vildt fedt, at man nærmest kan gå på vandet!!

Lidt over to måneder har det taget os, at når til Grenen fra grænsen. Det har ikke været uden problemer, men vi er kommet igennem Vesterhavet og alle de udfordringer det har givet. Her er en lille klip fra TV2 Nord

Sådan så det ud, ved starten på dagen. Her er en video fra en rigtig god dag i Vesterhavet.

Dette er lige før toppen, forholdene ændre sig hurtigt i Vesterhavet

Tårene trillede og jublen ville ingen ende ta’, så vildt at står lige der!!

En af de helt store grunde til, at vi kan fortsætte dag efter dag, er nysgerrigheden, det ukendte, og lysten til eventyr. Vi prøver i den grad også, at holde humøret højt, smil påvirker ikke kun dine omgivelser, men også dig selv. 😃

Turen fortsatte efter Grenen,  forbi Skagens havn. Da jeg nåede havnen, havde jeg svømmet ca 14 km og var godt træt. Skulle dog ydeligere 3 km rundt om havnen, super glad for, at Søværnet fulgte mig forbi åbningen. Der var faktisk to fiskekutter, på vej ind i havnen, så jeg lå underdrejet til der var fri bane.

Lige inden jeg kom i land, så jeg en sæl under vandet. Vi kiggede nysgerrigt på hinanden og svømmede videre i hver vores retning, fed oplevelse. Men da jeg kom i land, var kroppen ikke helt tilfreds med dagen udfordring, se videoen på Facebook i aften.Total

Total 475 km, ved sydspidsen af Skagens havn.

Microsoft Word - Dokument 1

Hvilken afslutning på den anden måned, hele 18.8 km på en enkelt dag. 💪 Der var rigtig god med- vind & strøm, så de blev klart på 5 timer og 33 min. Personlig rekord!!  Det er de her dage, jeg har set frem til, ude langs med Vestkysten, men dem har der ikke været mange af. Andre der også lavede personlig rekort var Far med 299 km og Mor med 202 kms vandring. (Fars tæller alt med, mors er kun på strand) De sidste 14 dage har vi krydses Limfjorden, kommet forbi Hanstholm, er ved Saltum lidt nord for Blokhus og svømme km ialt er 376 km,

Her er lidt billeder fra de sidste 2 uger.

Det var et stor øjeblik at krydse Limfjorden, hvor jeg havde følgeskab af Per Vest-Jysk kajak som sørge for, at jeg kom sikket over.

Mor har fået flag på rygsækken, og får mange god snakke langs stranden. Hun har i Juli måned gået 202 km på strand, hun er sku sej. 💪

Den første Swim Denmark kage, havde Annette sørget for, største del af den blev spist med det sammen, da jeg svømmede 15 km den dag.

Cold Hawaii, stedet hvor de gamle fisker og de unge surfer holder til. Cold Hawaii strækker sig fra Agger til Hanstholm og inkludere Vorupør og Klitmøller, som er nogle af de mest kendte steder.

Altid når jeg kommer i land, står min trofaste følgesvend mor og tager imod, hun kommer altid med gode råd og støtte.

Jesper HP-Kajakfulgte mig rundt om Hanstholm havn, det er et berygtet sted og med god grund. Danmarks Nordvestligste punkt, og mange dage med store bølger og kraftig strøm. Det var heldigvis en perfekt dag til at runde havnen. Den dag nåede vi 300 km!!

DJI_0083

Bunkerne ved Vigsø, stedet hvor en af Olsenbandens film er optaget. Det var specielt, at svømme ind i mellem de gamle bunkers og igen var det en af de steder jeg ikke kendte til. Danmark er fuld af overraskelser!

Vi har set mange flotte solnedgang i havet, snart er det solopgangene vi kan nyde. Skagen er tæt på nu.

Lild Strand, var stede hvor vi virkelig blev forkælet. Lokal befolkningen tog imod os, og stod klar med friskfanget kogt krabbe og lækkerier til den veganske svømmer.

Bulbjerg Danmarks eneste fuglefjeld, blev forandret fra stille til stormfuldt på få minutter….

da en storm nærmede sig meget hurtigt. Efterfølgende sprang jeg i vandet og fløj hen over bunden, Yahooooooo!

Thorup Strand, var næste stop, og vi var heldige at se en af bådene blive trukket op på land. Det var helt specielt.

image1

Selv på rolige dage, kan der være gode bølger.

Er du klar til Aftenshowet? Vi prøver altid lige at grine lidt inden vi skal på TV, så vi ikke virker alt for nervøse.

En lang svømme tur er ikke uden problemer, ømme muskler, saltvandsudslet og gnidesår er den del af gamet.

Vi har holdt nogle foredrag på Camping pladserne op langs med vestkysten, her sidst på Skovly DCU Camping, for at fortælle lidt om turen og samle penge ind til Julemærkefonden og Depressionsforeningen.

Look at my sexy body!!! Vandtanken er fyldt og klar til den længste dag i Swim Denmark projektet. Hele 18.78 km blev det til på den sidste dag, efter to måneders svømning.

Microsoft Word - Dokument 1

Vi er efterhånden et godt stykke op af Vesterhavs kysten, og det føles rigtig, rigtig godt! Der er heller ikke mange dage, hvor jeg svømmer under 10 km, så det går fremad, YES!!

Her er lidt billeder fra de sidste 4 uger, vil man læse om de første to uger, kan man klikke her, Først uge og Anden uge.

Skole klasse stod klar til at fejre 100 km

Det tog lidt over to uger, at klare de første 100 km, tilfældigvis stod der en skole klasse på stranden og tog imod mig. Der var highfive hele vejen rundt, inden jeg sprang i igen for at runde Blåvandshuk, som var noget af en prøvelse. Jeg blev hurtig taget 200 m væk fra kysten, må have ramt et hestehul, og får den ene efter den anden bølge i hoved. Når lige at komme op før den næste kom og der var fuld koncentration for at komme væk, spændende!

Havde ikke troet, at jeg skulle kæmpe med kulden. Men vandtemperaturen var faldet til 12.4 grader fra 21.5 og mine hænder og ansigt var følelsesløs. Ufatteligt svært at overbevise sig selv, om at hoppe igen. 😬

Var på et tidspunkt utrolig nervøs for, at mine skuldre ikke kunne klare udfordringen. Men med gode råd fra Lars (Sundterapi i Fåborg), min mors massage hver aften og har jeg kunne holde smerten ud. De er stadig ømme hver dag, men det er til at holde ud.

Har været tidligt oppe, for at svømmet flere morgener og en enkelt nat, for at udnytte de rolige forhold. Smuk at ligge derude og se solen stå op, den eneste mulighed man har for at se solen står af havet, hvis man er på Vestkysten. 😉

Havde familien på besøg, det var super dejligt, at blive møde på stranden af børnene og Suzi. Så var hele familien igen på eventyr, børnene vandrede på stranden sammen med Suzi og min mor og gik på opdagelse, som de altid gør, når vi er på tur, dejligt!!

Solnedgangene skulle jo også nydes og super fedt at se Liva og Tiuri, løbe og springe rundt i klitterne. Præcis som jeg gjorde, da jeg var barn, og vi var i sommerhus ved Vestkysten.

Mor pakker hverdag sin rygsæk, med proviant til hele dagen, energidrik, bananer og en masse Rawbites.

På dage som denne, bruger jeg næste lige så meget energi på at komme ind og ud fra stranden, som på at svømme frem af.

Kortet bliver nøje studeret, vi prøver altid at stoppen et sted, hvor far kan hente os. Nogle gange er der mange km, inden han igen kan komme til stranden. Den værste dag var, da vi sluttede 5 km fra den nærmeste nedkørsel, og dagen efter igen måtte gå de 5 km, for at komme tilbage og svømme videre.

Man skal lige holde øje med bølgerne, så man ikke bliver kastet op på stranden.

Den sidste uges tid har jeg svømme 75 km, på syv dage det kan godt mærkes.

Bovbjerg 2

Svømmede forbi Bovbjerg Fyr, et fantastisk flot sted

Et dejligt møde på vandet, Per fra http://www.vestjysk-kajak.dk kom ud for at tage imod mig ved Bovbjerg Fyr. Han er en af Vestkysten, mest erfarende kajak folk! Dette var første gang jeg havde følgeskab af en kajak, siden mor stoppede. Senere den aften, spise vi kage på stranden sammen med hans familie og tilbage på vandet så Per, Marsvin springe rundt om mig, en helt fantastisk aften.

Vi er nu på den rigtig side af 200 km efter halvanden måned, og næste gang kan I læse om hvordan det er at komme til Nordjylland. 😃😃😃

Microsoft Word - Dokument 1

Anden uge har vist, den hårde side af projektet, Vesterhavet!

Efter 4 dage på land, var vi tilbage på Fanø. Her mødte vi op på Odense ferie koloni kl 9 om morgenen, for at holde foredrag for børnene. De var på et 5 ugers ophold, for at tabe sig og kæmper dagligt med vægten, men var utrolig venlige og positive. DR sende ‘live’ radio, mens vi holdt foredrag, alt i alt en rigtig god oplevelse.

35409349_126223074938135_3825436085312290816_o

1 Koloni børn Fanø

Efter foredraget hjalp de os med, at komme de halvanden til to kilometer hen over stranden, ud til havet.

Vi skulle fire kilometer op at kysten, før jeg skulle begynde at svømme. Det var ikke nemt at komme frem og vi gik det mest af vejen

GW7_2345 copy

Nogle dage er det at komme hen til starten af svømme turen, en større udfordring end selve svømningen.

Det var svært at komme ud forbi brændingen, forholdene på vandet var ikke lette, og bestemt ikke for mor, som ikke er vant til de lidt mere barske forhold. Jeg slugte også en masse saltvand, man fandt en rytme og svømme stadig med omkring 3 km i timen.

Mor med Fanø i baggrunden, hun ser ud til at have det godt, men var mærket af dagen program. Både med det psykologiske, de større bølger, men også det fysiske med vandreturen hen over stranden, at kæmpe sig ud gennem brændingen og søsyge.

Sådan så Fanø Drage-Festivalen ud fra havet, det var et smukt syn!

På land kom mor i teltet og jeg klarede resten. Vi sov godt, men næste dag vågner mor og siger: “Jeg tror ikke jeg kan klare Vesterhavet”

Jeg ville gerne væk fra Fanø, den havde givet en del udfordringer. Morten fra Esbjerg kommer først over og vi svømmede til toppen af Fanø. Senere kom min bror Allan og Far. Far tager mor med hjem, Allan springer i kajakken, og hjælper mig over til Skallingen. Vi krydser Esbjerghavns sejlrende, som var spændende og ankommer til Skallingen efter 2-3 timer. YES, tilbage i Jylland, det var en god følelse.

Nu da mor har opgivet at sejle i Vesterhavet, har jeg måtte arbejde på et nyt setup.

DCIM100GOPROGOPR1565.

Har prøvet forskellige løsninger, med en lille båd hvor jeg kan have lidt proviant, den kan bruges som rednings flåde og kan bedre spottes fra stranden. Planen er nemlig at min mor gå på stranden og jeg svømme alene i havet. Bruger så svømmefødder, fordi båden sænker mig drastisk i fart, og det er en større sikkerhed, men jeg er desværre stadig langsommer end før.

DCIM100GOPROGOPR1573.

Jeg drikker min energi drik på havet, men kommer i land hver halvanden time for at spise en banan, brød eller en Rawbite.

Vejret har ikke været med os i denne uge, jeg har kun svømme i 4 dage og kun 24 km. Alt i alt er vi på 90 km på 10 svømmedage. Der er stadig lang vej rundt om Danmark!!

Vi ses på vandet!!

Vadehavet har været spændende, fascinerende og pisse irriterende.

De første 66 km er overstået og vi er havnet på Fanø, hvor vinden blæser kraftigt de næste par dage.

Vi kom rigtig godt fra start, mange var mødt op for at sende os afsted, hvilket var rigtig dejligt. Og helt vildt at radioen, avisen, en fotograf og hele to tv hold var mødt op. Senere kom DR nyheder til Sild for at filme igen, vi var på Aftenshowet over skype og finder senere ud af at stort set alle TV stationer, større aviser og radiostationer har lavet et indslag om vores tur. TV2 Go’Morgen ringede dagen efter, det var lige den sidste vi manglede. 😉

Vi var begge utrolig spændte og lidt nervøse da vi svømmede/sejlede afsted, jeg havde inden start kun svømmet 7.5 km i et stræk og nu skulle jeg svømme 16 km for at komme til Sild. Dog med medstrøm, som vi håbede ville være rigtig kraftig. Efter 13 km hopper jeg i kajakken, strømmen var ved at vende og vi skulle i land inden vi blev presset tilbage til Jylland.

Der skal energi til undervejs, hvert 20 min drikker jeg selvblandet energidrik. Bestående af 1/4 hurtig virkende sukker, 2/4 langsom virkende sukker og 1/4 Protein pulver fra Nyborggaard. Hvert time spiser jeg en banan, brød eller en Rawbite. Egentligt skal jeg også have salt i energidrikken, men tænker at det får jeg nok af, med alt det saltvand jeg sluger.

Næste dag skal vi ud til det punkt vi slutte dagen før og det var ikke let. Ud over det, mistede vi en taske, med alt vores nød-udstyr. Jeg var gal i skralden, sur på mig selv over at jeg ikke have bundet tasken fast. Heldigvis bliver den fundet på Sylt, to dage senere, og  fik den igen.

Denne dag skulle vi også kryds over Listerdybet, et af de stræder med mest strøm i Danmark. Og lige som vi når der ud, kommer færgen direkte imod os, det blev lidt mere spændende end min mor syntes om.

Sådan her overnatter vi for det meste, da nød-overnatninger på strande i Danmark er lovligt, mens det ikke altid er lovligt at slå telt op. Dette er en Tarp og vi sover næsten under åben himmel.

Turen til Mandø, blev lidt af en udfordring. Solen var ved at gå ned inden vi nåde frem.

Efter at militær øvelserne på Rømø sluttede, svømmede vi mod Mandø. Havde forvente en tur på 12 km, den blev 15 km lang og mere en 5 timer på vandet. Strømme tog os ind mod Mandø, men der var ikke meget vand og flere gang måtte jeg gå ud igen for at finde dybere vand. Svømmede meget brystsvømning med indsuget mave for ikke at ramme bunden, og min mor gik flere kilometer med kajakken. Vi så mange sæler undervejs, som kom tæt på og var meget nysgerrig, hyggeligt.

Der blev gået flere km i vadehavet.

Svært at få et godt billed af sælerne, men der var mange!

Det var en dejlig begyndelse fra Mandø, helt roligt vand.

Efter vores lange dag, havde vi håbet på en nem og kort dag fra Mandø til Fanø, det blev det langt fra. Først var der god medstrøm, men så begyndte det at blive lavvandet igen. En kæmpe sandbanke mellem Mandø og Fanø, betød at vores forventet 8-10 km blev til 17. Godt trætten går vi i land på Fanø efter 6 timer, men befinder os to km fra kysten.

Tror jeg kan se land der over… 😕

Vi kom i land, næste dag prøvede jeg at svømme et par timer, men nåede kun 4 km. De næste 3-4 dage ligger vi underdrejet på Fanø, vind er for kraftig til at det er forsvarligt at gå på vandet.

Vi ses på vandet!!

Bogen udkommer i hele landet den 3 maj 2018

Jeg fik den skøre ide om at padle/sejle i kajak fra København til Istanbul sammen med min familie, som var starter på det hele. Vi tog af sted fordi vi gerne ville ud på et rigtig familie eventyr og at det måske kunne være starten på et nyt liv plus muligheder for at samle penge ind til Nuru International.

Køb papir-udgave her

Vi signere alle bøgerne, og send os en mail hvis der skal en speciel besked i bogen.

Vi havde ikke overvejet hvor langt der egentligt var, men Istanbul var langt væk og på en måde ende af Europa. Også ville vi gerne ud på en rejse som var længere end et år og denne tur var bestemt lang nok.

E-bogen er online på Amazon, køb den her

Skrevet af vores fantastisk ven Chris Paton, med brug af vores ekspedition dagbog, tager bogen dig med på et utroligt fascinerende familie eventyr, verdens længst i kajak, gennem Europa med alle dens forskellige kulture. Plus vi er meget stolte over at Dave Cornthwaite, har skrevet forordet.

Vi kunne umuligt have forstille os alle de oplevelser og udfordringer som turen bød på. På godt og ondt, var dette en fantastisk, livsændrende rejse. I bogen vil du finde mange sjove men også lidt for spændende episoder. Vi har prøvet at være så ærlige som muligt og håber at I vil syntes om, denne store del af vores liv.